27 november t/m 2 december - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Isa - WaarBenJij.nu 27 november t/m 2 december - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Isa - WaarBenJij.nu

27 november t/m 2 december

Door: Isa

Blijf op de hoogte en volg Isa

02 December 2017 | Zuid-Afrika, Letsitele

Hallo allemaal!

Ik zit al een tijdje op het project en dus ook al in het ritme, dus sommige namen of dingen zijn in het engels om het mezelf makkelijker te maken.

Ik ben na een lange reis zonder problemen aangekomen op het project. Samen met mij waren er nog 5 andere mensen aangekomen.
Wat direct opviel is hoe groen het hier nu is. Het had een paar dagen geleden geregend en daarom werden we ook direct gewaarschuwd niet te dicht bij de rivier te komen. Er liepen tijdens de regenbuien nijlpaarden over het terrein! Verder moeten we ook uitkijken voor slangen en schorpioenen. Ik heb nog geen van de drie gezien.

Elke week worden er nieuwe groepen gemaakt waarin je werk. Mijn eerste werkdag stond mijn groep op babies. Dat betekent om 6:30 al aan het werk om de babies te wassen en de fles te geven en de rest van de dag moet er iemand bij ze blijven om te zorgen dat de flesjes altijd gevuld zijn. Op dat moment hadden we 5 baby vervets en 1 baviaan, dus waren ze nog makkelijk uitelkaar te houden. Verder heeft iedereen van 7:00 tot 9:00 zijn ochtendtaak. In die tijd heeft de manager van het project mij en de andere nieuwe mensen een rondleiding gegeven. Dat was wel nodig, want er zijn heel veel dingen veranderd. De rest van de dag ben ik alleen met de babies geweest.

Ik zou voor de hele week foodprep hebben in de ochtend, waar we het eten voor alle dieren hier klaarmaken, maar bijna de helft van de mensen waren op excursie naar het Krugerpark. Omdat ik al wat ervaring hier had moest ik naar quarentine voor woensdag- en donderdagochtend. Dat was hard werken met z'n vieren, vooral omdat ik nog niet zo goed in het ritme zat. Gister en vanochtend mocht ik wel weer naar foodprep. Op woensdag ben ik in mijn vrije tijd in Monty en Middles gaan zitten. Monty is het verblijf van de baby bavianen, waar nog 1 van mijn babies van vorig jaar in zit. Middles is zoals de naam al zegt een middengroep en daar zitten meer van mijn babies. Sommigen herkenden me nog! Een van de babies die vorig jaar nog klein en laag in rank was, is nu een van de dominante bavianan in de groep. De rest is ook al erg groot, dus het gaat er ook best wel ruig aan toe in dat verblijf. Aan het einde van de dag zat ik dus helemaal onder de poep, maarja... dat hoort erbij.

De rest van de dagen waren de gewone taken zoals ervoor zorgen dat het terrein netjes is en zorgen dat er genoeg eten is. Vandaag moesten we bijvoorbeeld op een boerderij paprika oogsten en zorgen dat het bij ons in de opslag staat. Het mangoseizoen is hier ook begonnen en zowel apen als vrijwilligers zijn daar erg blij mee.
De rest van het eten hier is ook erg lekker. Gisteravond zijn we naar Junction geweest, een restaurant naast de weg naar Palaborwa. Vanavond hebben we een braai en ik moet me nog klaarmaken, daarom mist er nog best wat info in dit verslag.
Foto's verschijnen al een beetje op social media, maar ik heb er nog niet heel veel.

Ik hoop morgen wat langer te hebben om mijn blog beter uit te werken en foto's te plaatsen.
Zijn er dingen die je wilt weten, plaats dan een reactie of stuur me een berichtje, dan komt het ik mijn volgende verslag.

  • 02 December 2017 - 20:50

    Jan Duursma:


    Vanuit Friesland de Groetjes. Heel stoer van je dat je daar zit en werkt. Prachtige foto's al gezien van je baby's :)

  • 02 December 2017 - 22:05

    Eline:

    Hoi Isa,

    Leuk om te lezen, veel plezier. Joeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Letsitele

Isa

Actief sinds 25 Nov. 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5235

Voorgaande reizen:

27 November 2017 - 19 Februari 2018

Zuid-Afrika 2017-2018

Landen bezocht: