3 t/m 6 december - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Isa - WaarBenJij.nu 3 t/m 6 december - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Isa - WaarBenJij.nu

3 t/m 6 december

Door: Isa

Blijf op de hoogte en volg Isa

06 December 2017 | Zuid-Afrika, Letsitele

Hoi!

Ik heb eindelijk weer tijd gevonden om mijn blog bij te houden. Er zitten nu minder dagen tussen, dus meer details!

Over afgelopen weekend valt niet veel te zeggen. We hebben niet veel gedaan omdat de temperaturen rond de 35 graden zaten. Ik ben niet zo erg verbrand als dat ik had verwacht. Alleen mijn handen en mijn nek een beetje, ondanks de 5 lagen zonnebrand die ik erop heb gesmeerd, maar ik heb tenminste kleur gekregen.

Maandag begon het echte werk. Deze hele week sta ik 's ochtends op quarentine, wat vorige week zo hectisch verliep, maar ik begin er eindelijk in te komen. Na het ontbijt wilde Bob (eigenaar van het project) iedereen bij quarentine omdat we gingen processen. Dat betekent dat de apen die daar zitten worden opgemeten en naar een intro-verblijf mogen. Heel goed nieuws dus, want dat betekent ook minder schoonmaken voor mij. ;)
We hebben alleen twee bavianen gedaan, Harry en Sally. De vervets gaan hopelijk later deze week.

Sinds gister is het wat afgekoeld en we hebben eindelijk wat regen. Hier is dat goed nieuws, want er is veel regen nodig om de troep bavianen die klaar is voor de natuur vrij te kunnen laten. Maar zoals jullie vorige keer hebben gelezen betekenen lagere temperaturen en regen ook een grotere kans op het tegenkomen van nijlpaarden. Gister kwamen twee meiden teruggerend omdat ze dachten dat ze een hoorden. Dit was gelukkig niet zo, maar ik kon wel lekker in de buckey naar mijn kamer in plaats van het hele stuk te lopen.

Vandaag was er nog meer regen. Ik was net in de douche, die niet overdekt is, toen het erg hard begon te regenen. Dat is fijn als je er nog onder staat, maar op een gegeven moment wil je je wel afdrogen...
Mijn team staat deze week niet heel veel ingeroosterd. Alleen voor morgen, maar daar ga ik wat anders oververtellen. Ik heb gister en vandaag dus niet zo heel veel gedaan, alleen de andere groepen een beetje helpen.
Ik ben vandaag nog wel in Monty geweest en wordt eindelijk vriendinnen met Kiwi. Zij was vorig nog een baby toen ik hier was en nu is zij een stuk groter en terroriseerd Monty wanneer er nieuwe vrijwilligers in komen. Vorige week slingerde ze aan mijn haar en heeft ze bijna mijn kleren gescheurd, maar vandaag werd ik gegroomed.

Nog even kort over morgen: ik ga een de excursies doen! We doen de panorama route, dus er komen mooie foto's aan! Als het weer niet zo is als de afgelopen twee dagen...

Ik zal nog even prutsen met foto's hier op te zetten en ik verwacht mijn volgende verslag ergens dit weekend. De familie Venter gaat een weekende weg naar het Kruger park, dus het wordt lekker rustig hier.
Tot dan!

  • 06 December 2017 - 17:13

    Jan Duursma:


    Zal die mailinglijst effe checken wat gij daar mee bedoelt. Je maakt tenminste wel wat mee daarzo, fijne temperaturen ook :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Letsitele

Isa

Actief sinds 25 Nov. 2017
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5244

Voorgaande reizen:

27 November 2017 - 19 Februari 2018

Zuid-Afrika 2017-2018

Landen bezocht: